We are currently working on an awesome new FashionMission discount STORE
Subscribe to be the first to get exclusive access!
Home  >  NEWS
Seach news:






Lancering 50|50 shirts collectie van het Leger des Heils

‘Tribute to Majoor Bosshardt’

Op 8 maart 2008 lanceert het Leger des Heils een nieuw 50|50 product, 50|50 shirts. De lancering vindt plaats op de Chill Out-afdeling van de Bijenkorf in Rotterdam. De shirts worden aan het publiek gepresenteerd middels een modeshow, waaraan onder andere drie acteurs van Goede Tijden, Slechte Tijden deelnemen. Naast de presentatie van de 50|50 shirts collectie vindt een eenmalige veiling plaats. Hiervoor zijn zes unieke ‘Tribute to majoor Bosshardt’ shirts ontwikkeld, welke in combinatie met een collectieshirt worden geveild. Ook kan geboden worden op ‘een dag in de wereld van majoor Bosshardt’. De veiling wordt geleid door Max Hemelraad van Sotheby’s.
www.5050-shirts.com





50|50 shirts zijn gemaakt van gereinigde tweedehands T-shirts afkomstig uit de kledingcontainers van het Leger des Heils. Ze zijn bedrukt met een print van een bekende illustrator. Hierbij komt het oorspronkelijke ontwerp samen met de nieuwe bedrukking. Het voorbeeld van hoe oud en afgedankt weer nieuw en sprankelend kan worden. De opbrengsten van de verkoop van de collectie en de veiling gaan naar het Majoor Bosshardt Fonds. Met dit fonds worden projecten ondersteund die de majoor tijdens haar leven een warm hart toedroeg.

Het merk 50|50 is in 2003 door het Leger des Heils in samenwerking met Reclamebureau Only ontwikkeld om de maatschappij op een verrassende en nieuwe manier met het werk van het Leger des Heils in aanraking te brengen. Een positief merk met de slogan “Together we’re one” die staat voor ‘samen, er voor elkaar zijn, het opnemen voor de zwakkeren in de samenleving’.

De nieuwe collectie 50|50 shirts wordt verkocht op de Chill Out-afdeling van de Bijenkorf en via www.5050-shirts.com. Aan deze collectie hebben illustratoren belangeloos meegewerkt. De deelnemende illustratoren (vertegenwoordigd door agentschap Unit CMA) zijn: Letman, Fiodor Sumkin, Kustaa Saksi, Pierre-Louis Mascia, Faiyaz Jafri en Henry Obasi.

De nieuwe collectie 50|50 shirts wordt door onder andere drie acteurs van Goede Tijden, Slechte Tijden geshowd, te weten: Marly van der Velden (Nina Sanders), Liza Sips (Vicky Pouw) en Christophe Haddad (Nick Sanders). De andere modellen komen van Moederannecasting.





Fashionmission.nl ® is the exclusive fashion & style specific search engine and link database from the Netherlands, that helps you to find what you're looking for in the field of fashion,
style, beauty, lifestyle, travel and design. Fashionmission's powerful database is organized into categories offering you direct access to the best fashion resources of the web.
Whether you are industry professionals or fashion & style internet users, you'll find here the right place to start your search!.

® 2000-2018 Fashionmission BV | A Hofmanweg 2D 2031 BH Haarlem The Netherlands | Contact