|
|
|
Armani opent shop-in-shops Bijenkorf
In een modern internationaal distributiebeleid mag geen department store ontbreken: Harrods en Selfridges in Groot-Brittannië, Galeries Lafayette in Frankrijk, KaDeWe en P&C in Duitsland. In Nederland werkt Giorgio Armani al geruime tijd samen met de Bijenkorf. Zowel voor de kleding, parfum als accessoires.
Om binnen de Bijenkorf de kleding van Armani en haar klanten optimale aandacht te kunnen geven, wordt de samenwerking tussen de Bijenkorf en Giorgio Armani uitgebreid. In juni 2008 worden Armani Jeans Men shopin- shops geopend in de flagship stores in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. In dezelfde filialen wordt het seizoen daarop gestart met Armani Collezioni Men. Voor het beheer van de corners gaat Giorgio Armani samenwerken met Twill Retail, de nieuw opgerichte retailtak van haar agent in Nederland, Twill Importers. Ruud Uijttewaal, directeur van Twill: “De voorbereidingen zijn in volle gang. Op dit moment worden de vierkante meters ingetekend en loopt er een wervingscampagne om de juiste mensen te vinden voor de nieuwe onderneming.” “De Armani-shops passen heel goed in de strategie van de Bijenkorf.
De Bijenkorf is een inspirerend, trendsettend warenhuis en onderscheidt zich door een brede assortimentskeuze. Door de introductie van de Armani-shops geven we maximaal invulling aan de service en collectie die de klant van ons verwacht”, aldus Jacco van der Steen, Product Groep Manager Herenmode van de Bijenkorf. De komende jaren zal het aantal corners uitgebreid worden naar andere filialen van de Bijenkorf en met meerdere collecties van het Italiaanse modehuis, zoals bijvoorbeeld de dameslijnen. www.bijenkort.nl
|
|
|